layanssss

Monday 26 November 2012


Aiman Syafiq

Cinta yang sejati

Bungaku,
Ingin aku menyatakan sesuatu kepada mu,
Cintaku kepada mu suci dan tulus,
Ibarat setitis embun yang turun dari langit,
Yang bersih dan suci,
Lalu ku membiarkan embun jatuh ke sungai,
Kerna aku ingin cintaku sentiasa mengalir untuk mu,
Bungaku,
aku berharap aku dapat mengisi ruang di celah jari mu itu,
untuk mengisi kekosongan dalam hidupmu,
supaya aku dapat menjadi tisu yang mampu melenyapkan
airmata mu tatkala engkau duka,
dan aku ingin menjadi senyuman mu tatkala engkau gembira,
Bungaku,
aku berharap engkau merupakan tulang rusuk ku selama ini,
yang mampu menceriakan hari- hari yang mendatang,
Yang boleh mengabdikan dirimu kepada ku,
Untuk kita mendapat keredhaan yang maha Esa,
Apabila tiba saatnya aku mengungkapkan sebaris ayat,
Yang mampu mengubah segalanya,
Dengan hanya sekali lafaz,
Aku terima nikahnya …


No comments:

Post a Comment